Lyckodag.

Ibland finns det dåliga dagar...och ibland finns det bra....idag har det definitivt varit en bra dag. Fått massor gjort i firman....marmelader, saft och chutney....packat inför bondens marknad i morgon...ställt vagnen på torget...och så ringde jag och prutade ner villavagnen till ett pris som passade oss....och vi fick den! Nu är det på riktigt...vi ska flytta...vi ska rensa ut allt onödigt i vårt liv...jag ska äntligen få mitt compact livingliv...nu blir det kvalitetstid för hela slanten...underbart! Kan tänka mig att det blir en massa jobb och planering för att få allt att gå ihop...mitt i munksäsongen, men det tar jag...gärna.

Ikväll har vi varit och fått rabarber. Jag har aldrig skrattat så mycket. Träffade på en gubbe...pratsjuk...skämtsam och en riktig historieberättare. Det är vanligtvis svårt att få mig att skratta åt berättelser ur livet....sådana som ska föreställa roliga...för mig låter det oftast bara patetiskt och egotrippat, men den här gentlemannen hade DET. Både jag och P låg dubbelvikta av skratt....dessutom ville han att vi skulle ta över hans kolonilott....tänk att vissa erbjudanden kommer när man inte har tid....

Nu är klockan för mycket...rabarbergubbens fel...sängen och full fart i morgon. Bondens marknad och direkt efter det....färd mot Motala.

Kommentarer
Postat av: Nicklas

Hopplahoppla. Då blir vi ju nästan grannar! Grillning i mellsta nån kväll då? Lycka till med ert nya boende :-))

2011-06-16 @ 06:21:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0