Polisingripande.

Idag blir det nog en klädförsäljare mindre.....Varför? Polisen tog en av dem igår. När vi hade kommit hem från vår cachingtur kom det två poliser springande efter marknadsgatan. De jagade upp den indiske försäljaren i skogen och där tog de honom. Full som ett ägg och helt borta.....Vad vi hörde så hade han tydligen misshandlat någon på krogen. Vad som är sant och inte vet jag inte, men det lär visa sig idag om han fortfarande är i fängsligt förvar. Killens bussdörrar stod på vid gavel när de åkte och vi gick dit och stängde....och var han förvarade dagskassan från dagen har jag ingen aning om....hoppas bara att den ligger kvar.

Idag hoppas vi på full fart. Vädret verkar då vara perfekt...lite halvmulet. Har just vaknat av de där jäkla bagarna...ni vet, de som bakar bröd med kruskavel. Jag har skrivit om dem förut, att jag vaknar av dem här, men glömde bort det...ända till i morse....när de började...tidigt. Nu väntar jag bara på cd-försäljaren som beställt kaffe och toast till klockan sju, sedan går jag ut på promenad.

Cachingturen igår kväll gick bra. Den första tog vi vid Jannesgården mitt i Malung..

Den andra vid stationen ett stenkast bort. Den tredje som vi hade tänkt ta låg 600 meter därifrån och dit orkade vi inte gå....


Kommentarer
Postat av: virre

Ni e duktiga på att hitta, jag letar inte så ofta men hoppas det blir fer i sommar :)

2011-06-12 @ 23:26:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0