Fredagsmys=hockeykväll.

Jaha...vad ska man säga om den här dagen då? Trevligt blev det. Massor av våfflor gick åt och det är bara att konstatera att det är trevligt med våra matdagar. Brukar bjuda på lunch då och då. Det är ett bra sätt att få träffa barn och barnbarn. Idag kunde ju även Kicki och Pawel komma.

Gabriel med föräldrar kom först..."gogrodan" var som vanligt söt, go och glad...lite ledsen var han visserligen en stund, men vad gör väl det....Vid tretiden dök Kicki upp, och en stund senare kom Pawel från jobbet.

En sak bara....nästa år blir det till att investera i maskinparken...Ett nytt våffeljärn står på önskelistan. Lite bleka och sladdriga blev de allt...men alla åt med god aptit.

I morgon ska vi till stugan är det tänkt. Blir till att plocka fram täckbyxor och dunjacka...sittunderlag och grillkorv... Jag vill väldigt gärna få syn på de två vargar som rör sig runt sjön. Det vore väl något att blogga om det....Skulle kunna nöja mig med vargspår vid stugan om de absolut inte vill visa sig.

När vi ändå är i västerdalarna ska vi in och titta till våra bin. Hoppas, hoppas att de lever....

Nu ska jag göra mig klar för natten...ja, jag vet att det är fredag kväll och det ska vara "fredagsmys", men här hemma består myset just nu av kvalseriehockey och lite senare em-kvalmatch i fotboll...mellan Holland och Ungern!! Hallå!! Inte ens Sverige, men det ska visst tittas på ändå....Själv är jag så trött att jag inte ens orkar bli sur över att tv:n är upptagen...igen (förresten så skulle jag ju sluta se på tv, eller hur?). Varit vaken sedan stenåldern känns det som...lite sömn på det här så....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0