Nattmara.

Vilken helvetisk natt det blev. Vår buss verkade stå precis där de träffades...de som varit på disco och de som suttit i öltältet. Ett sjuhelsikes liv...en halvmeter från mitt öra....bara bussväggen mellan...
Det värsta jag vet är fulla, medelålders kärringar....det är något tillgjort, skrikigt med dem när det kommer alkohol i blodet.
På dagarna kan man se dem propert klädda på sina arbeten...vänliga och glada....men när helgen kommer och vinlådan åker fram blir de som förbytta....vidrigt...korta kjolar...glittriga toppar...mascara som runnit runt ögonen och så det där höga skrålandet. Man undrar ju vad som händer. I alla fall hade det samlats en hel flock med sådana utanför bussen inatt...tillsammans med en hoper överförfriskade karlar....dessutom var de uppblandade med ungdomar som hade en förkärlek för att slå och sparka på allt som kan ge oljud ifrån sig....papperskorgar....vägskyltar...marknadsställningar.....Med andra ord så har jag inte sovit så mycket inatt.

Tog en promenad nu på morgonkulan....för att lugna ner mig lite....vad händer då? Jo, vart jag än går blir jag förföljd av en liten sopmaskin....dundrande fram på gatorna...i full fart. På några ställen fick jag hoppa undan för att inte hamna i behållaren för skräp och grus. Oljudet skar i öronen och till sist tog jag min tillflykt in i munkvagnen.

 Nu sitter jag här....i lugnet och väntar på att klockan ska gå...vill jobba och sedan hem.

Igår kväll stod vi en bra stund och pratade med en familj som vi brukar träffa lite här och där. De säljer indisk mat...mycket gott. Vi pratade om allt mellan himmel och jord...de hade fortfarande öppet, men inte så mycket kunder just då....vi pratade barn och barnuppfostran....hm....kan säga så här....vi har INTE samma syn på den saken....nu höll jag mig i skinnet...sa inte så mycket....lärt mig med åren att inte gå för djupt in i diskussioner...åtminstone inte en halvregnig kväll med dunkande öltältsmusik i öronen...skillnaden mellan muslimsk uppfostran och marmeladuppfostran får jag ta med er vid ett senare tillfälle.

Vi åker hem så fort det på något vis går idag....det är ju final i någon viktig fotbollstillställning...sänds på tv.....gubevars....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0