Kalle Anka och Industrialismen.

Härliga campingliv! Kommer ni ihåg att jag berättade om vårt kökstak...som vi tog ner för att kolla lite? Vi tog ner det...och satte upp det....och nu har vi som en tecknad Kalle Ankafilm här hemma. För tillfället springer vi omkring med små pyttsar och ställer ut här och där på golvet. Varför? Jamen....gissa? Det läcker vatten/kondens hela tiden. Inte vet jag vad det beror på, men en teori är att vi satte dit taket i ett annat läge än förut. Alltså...annan lutning. Nu droppar det till och från hela tiden. Men vad kan man räkna med när man bor i en koja? Oss gör det inget....så länge det inte droppar rakt ner i datorn eller gasolkaminen.

Annat var det häromdagen...då vi skulle vara borta i många timmar. Jag vet inte hur vi tänkte, men bestämde oss iallafall för att testa med att bara ha gasolkaminen på. Ville se om den gav nog med värme trots att det inte var några människokroppar på plats som också alstrade värme. Ute var det -9 och vi drog iväg....glada i hågen. Tio timmar senare kom vi hem...möttes av en katt med rimfrost i morrhåren och en sur min. Det lät nästan som han sa: va fan har ni gjort...va fan har ni varit....jag flyttar! Stackarn. Inne var det -0,4 grader. Ångan ur våra munnar stod som röken ur industrialismens skorstenar i England på 40-talet. Tack gode gud för mina täckbyxor....och dunjackan...och gasolkaminen. Vår kamin stänger nämligen av sig själv när det blir för lite syre inne...och det hade det tydligen blivit, snart efter att vi åkt. Men, en gasolkamin på högsta värme löste våra problem ganska omgående. Det tog bara en timme så var det skapligt beboeligt igen. Katten flyttade hem och allt är nu frid och fröjd.

Idag blir det kvalitetstid med P...när han kommit ur sängen.....Tar en biltur och lite mat på något passande ställe.....Vet bara inte hur vi ska få ihop det riktigt....det är ju skidskytte på tv också.....Ja herregud...dessa i-landsproblem.

Kommentarer
Postat av: Millis

Haha! Ni är ju alldeles galna!!! ^^

2012-01-25 @ 11:38:55
URL: http://ivarsgard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0