Mode eller stil.

Å så var det en sån där dag igen.....lugnt och skönt. Utanför fönstret dalar snön ner...sakta och fint. Inga mängder så att man måste fundera på att gå ut och skotta, utan så där behagligt mysigt. Fågelbordet har sina vanliga gäster. Det sitter alla de sorter och mumsar i sig av det jag bjuder på. Ekorren var nog också här i morse. Såg honom inte när jag gick upp för att hämta tidningen, men jag mötte honom utanför servicebyggnaden när jag gick tillbaka.

Idag ska jag dammsuga. Det är det enda måste jag har att göra. När man lever compact living får inte allt plats inne, så dammsugaren ligger i en stor låda som hänger på ena kortsidan av vagnen. Men så sällan som vi dammsuger så är det inte allt för jobbigt att gå ut och hämta den.

Igår kväll råkade jag se ett program på tv. Fashion tror jag att det heter. Det gav mig väldigt mycket inspiration. En fotograf som reste runt i storstäder över hela världen och fotade äldre kvinnors stil....och det var just det som fastnade...stil. Han tyckte att mode var inte så svårt att följa...bara att gå in i en affär och handla. Allt som finns där är ju mode...stil däremot var något man fick med åldern. När man kommit till en viss ålder struntar man i mode...struntar i vad människor runtomkring tycker...man klär sig som man själv vill. Helt underbart! Så nu skiter jag i allt och alla....nu letar jag fram det jag själv vill ha. Inga fler munkdoftande arbetsbyxor....inga fler praktiska underställ...inga fler tjocka vinterjackor som är bra att ha när det ska lyftas flottiga munkmaskiner. Man kan väl sälja munk i klänning? Eller? Ska ta mig sjutton sätta mig ner och rita lite på min kommande tatuering också...och kolla upp var man kan göra de bästa dreadsen....Man är aldrig äldre än man gör sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0