Underbara dag.

God morgon på er.....
Idag är det en sån där bra dag. En dag då jag inte har ett endaste bekymmer och livet känns vidöppet mot nya äventyr. Vad ska jag då göra av den känslan....? Tja....ska börja med en dusch...sedan ge fåglarna lite mat...klappa katten....åka och handla.....sedan är det väl eftermiddag och mörkret smugit sig på...och så är jag väl tillbaks i grågråvardagen igen. Men...se det tillåter jag inte idag....idag ska tiden förvaltas på bästa sätt. Jag ska duscha....ge fåglarna mat...klappa katten...åka och handla...och sedan ska jag njuta av mörkret som smyger sig på. Jag ska tända ljus...laga god mat....läsa en bra bok....ta en promenad längs älven och bara tänka på hur bra jag har det.

Igår var det en slappardag. Natten före hade vi jobbat, jag och P. Delat ut tidningar i Falun. Har man inget att göra, så fixar man något.....Halv två ringde klockan och vi drog på oss varma kläder och styrde kosan mot Ingarvet. Bytte till högerstyrd bil...packade in 1600 tidningar och rattade bilen mot...jaa...vart var vi nu då? Jag är inte så hemma på Falun, men någonstans släppte P av mig...gav mig en stor bunt tidningar...en pirra att köra dem på och en lista med namn och adresser.....-Ring mig när du är klar så hämtar jag upp dig....ok? Jajamensan.....där sprang jag mellan hyreshusportar och stoppade tidningar i små brevinkast....(varför kan inte bostadsbolagen göra större hål i dörrarna?)...jag svettades om kroppen och frös om fingrarna...men jag njöt. Fattar inte varför jag tycker det är så roligt att göra det här....Kan det vara att jag är ensam...det är tyst och lugnt...och så känns det som man inte jobbar eftersom det är natt och man iallafall skulle ha sovit bort tiden? Kom hem halv tio....bums i soffan med filt över mig och så sova...Sov bara någon timme och så var den dagen som i en dimma.

Nej...nu ska jag verkligen ta mig i kragen och göra det jag sagt.....hörs senare då.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0