Gud på en Harley Davidson.

Och vart tog solen vägen då......? Det ser nästan ut att börja regna och det är väl i och för sig ganska mysigt när man har plåttak....men inte idag...Nu vill jag städa. Har varit hundvakt i över en vecka och idag for han hem, så det är ganska mycket hundhår överallt. Ska ta mig ut och leta på dammsugaren i "lådan" som sitter på utsidan av vagnen.

Idag gjorde jag något som jag brukade göra förr....slogs med pensionärerna vid blomsteraffären vid Kupolen. Jag skulle till apoteket och kom lite tidigare....och vad får jag se när jag parkerar bilen? Jo....hundra pensionärer (ja, det kändes som de var hundra) som rycker och sliter i veckans utförsäljning av blommor. Och jag vet inte vad som tog åt mig, men jag slängde mig in i högen av människor och började slita jag också. När jag några minuter senare stod i den evighetslånga kön för att få betala lovade jag mig själv att aldrig mer gå dit en måndagmorgon. Nu kanske jag inte håller det, men det lär dröja innan jag anser mig behöva billiga rosor till köksbordet.

Tänkte rensa lite i garderoben också....Det är inte så lätt när man har pygmégarderober. Alla kläder hänger liksom på varandra och armbågen slår i väggen där inne när man ska ta ut något. Kanske bäst att läsa ut boken jag fick med posten här om dagen först.....vadå? Jo, jag lyckades bjuda högst på en efterlängtad bok på Tradera. Jag har läst den förut...för många år sedan och ville läsa den igen. Den handlar om just det där att rensa...inte ha så mycket kläder t ex. Jag vet att jag fick en massa inspiration sist jag läste så jag hoppas på samma nu. Boken heter: Gud på en Harley Davidson och är väl värd att läsa. Inte tjock och tråkig, utan riktigt underhållande.

Nej...om man skulle ta och börja med att gå ner till älven och njuta av lugnet där en stund....

Kommentarer
Postat av: majvor dahlgren

Jag får TACKA tusen gånger, för att ni kom hit i går, och tog hand om bin, som jag var livrädd för.Vad du skriver i bloggen, visar att du Maria är född författare. - Men du och Per tycks kunna ALLTING!!!
Jag önskar er all framgång, med alla de projekt som växer fram hos er.
Att se dig och Per, var som att se ett tvillingpar. Ni har verkligen "ÄKTENSKAPS_TYCKE"!!!Välkomna i morgon!

2012-07-22 @ 03:50:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0