Nu har de skitit i det blå skåpet.....

Idag ska jag klippa mig. Tänkte börja med det för att känna mig pigg och glad igen....men det har kommit lite smolk i glädjebägaren....

Igår eftermiddag fick alla boende här på campingen ett brev i sin låda.....från och med 1:a maj blir det säsongsplats här i Mellsta. Det innebär att vi betalar en klumpsumma senast sista april som då är hyra för hela sommaren. Ok...jag kan leva med det, men det som stör mig är att de höjt hyran med 500 kronor i månaden. Bara så där. Dessutom ryktas det att de som driver campingen vill stänga den under vintrarna......

Vilket skulle innebära att 24 vagnar måste flyttas före sista september. Om det blir så är väl ännu inte bestämt....men vi vet ju att de aldrig informerat oss tidigare om vad som är i görningen....de har höjt hyran tidigare utan information före och de skiter i allt.....De har tidigare sagt att det bara är pengarna de är ute efter.....Vi som bor här förstår inte hur de tänker.....Om vi måste flytta...hur ska de då få in pengar? Men...vi har en plan....Jag kan inte gå in på den här och nu....men ni lär få veta när det är dags. Vi hade nämligen ett möte igår kväll...alla boende....Det var ett argt och högljutt möte, men vi var alla överrens...vi ger oss inte utan fight....

Det är sådana här saker som triggar igång mig....det växer upp ett jävlaranamma inom mig och jag blir stärkt av ilskan. Här ska fixas och ordnas...planeras och ältas....skrivas och tas reda på....Och det bästa av allt: Jag är inte ensam i kampen...vi är många och vi är envisa.

Det var lite om vad som är på gång...over and out......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0