Har bara varit lat.

Ja, jag vet....att det är långt mellan inläggen nu för tiden. Det har många orsaker, men den största är nog ren lathet. Det händer inte så mycket just nu....det finns inte så mycket att skriva om...eller...jo, det gör det väl, men jag kommer liksom inte till skott.

Jag ska göra om min blogg och det är väl det som gjort att jag inte kännt för att skriva så mycket här. Men idag vill jag.

Sitter i min lilla vagn på campingen. Snön dalar sakta utanför fönstret och jag känner mig så nöjd med livet. Fågelbordet är fulltankat med frön...katterna ligger i sängen och sover...kaffet är urdrucket och jag har helt tyst omkring mig. P är till sjukgymnasten. Han har fått en sk tennisarmbåge vilket skrämmer oss lite. Det går ju inte att jobba med det vi gör om man är justerad lite här och där. Dessbättre är min nacke tillfälligt bättre. Den här vintern har jag knappt haft någon värk alls. Tror att jag använt nackkragen två gånger. Det är bra.

Livet på campingen då? Jo....det är såååå lugnt. Alla sitter i sina små husvagnar och trycker och kommer det någon ny vagn tillfälligt så är det dagens samtalsämne. B-M flyttade ju. Hennes vagn blev förstörd under stormen i julas och nu har hon en lägenhet. Vagnen blev mos...hon låg fastklämd under en tall inne i vagnen tills räddningstjänsten lyckades såga loss henne. En man som bodde här fick flytta med omedelbar verkan då han intog kemikalier som gjorde honom farlig både för sig själv och andra. Nu är det bara vi andra kvar, och det är inte så några det. Vi är väl omkring 20 stycken som huserar bland tallarna i området.

Vi har krattat "vår" gård efter stormen. Det låg stora tallgrenar och kvistar överallt. En hel släpvagn full blev det när vi var klara.
Nu letar jag ytterbelysning på nätet för att pimpa vagnen lite....det behövs faktiskt. Vi rev ner ytterlampan när vi flyttade hit. Den satt så dumt till när förtältet kom på plats men det behövs lyse när kvällen kommer. Jag har tänkt att jag ska köpa små spotar att sätta under takutskjutet runt vagnen. Inte överallt, men på några passande ställen. Tror det kan bli bra.
Det är så roligt och känns så bra när människor kommer fram och säger att vi gjort ett kanonjobb med vagnen. De tycker att det är som en helt ny vagn. Det tycker vi också, och vi har mycket mer vi vill göra, men det får ta sin tid. Vi har inte bråttom och vill att det ska bli bra. Nästa projekt blir staket runt altanen och så ska vi köpa bord och stolar till förtältet och möbler till altanen....och en bra grill. Nu ser vi fram mot våren och sommaren.

Jag ska visa bilder på vårt boende snart...det är samma sak där....har bara varit lat.

Nu ska jag förbereda dagens lunch. Tror det blir thaimat...det känns liksom så.....

Kommentarer
Postat av: Lillemor

välkommen tillbaks, saknar dina funderingar och så är det väl lite nyfikenhet oxå vad du har för dig:))

2012-03-08 @ 14:36:52
Postat av: Millis

gillar Lillemors kommentar

2012-03-08 @ 17:09:00
URL: http://ivarsgard.blogg.se/
Postat av: Millis

Men blev det fetstilt ^^ Skulle ju göra stjärnor runt bara, som att jag tänkte samma som hon. Aja, du förstår :)

2012-03-08 @ 17:13:33
URL: http://ivarsgard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0