Jag bestämmer.

Ibland blir det inte som man vill. Ibland känns det som någon annan bestämmer över livet, mitt liv. Frågar man alla psykologer så är det inte så. Alla bestämmer över sitt eget liv. Men om man inte orkar då? Om man vill bestämma, men kraften inte finns....då bestämmer någon annan och man mår dåligt för det istället. Bara jag kan förändra mitt liv...och det ska jag göra nu....från och med nu!
Vad vill jag då? Ja, det var just det som var frågan. Först måste jag nog sätta mig ner och fundera ut vad det är jag egentligen vill.
1: Må bra.
2: Må bättre.
3: Inte tänka så mycket.
4: Bry mig mer om mig själv.
Det känns som det är en bra början i alla fall. Kanske att siffrorna ska kastas om lite, men jag har fyra punkter att utgå från.
Jag börjar dagen med att inte tänka. Jag ska inte tänka på hur det går på nya platsen för vagnen som startar på onsdag. Jag ska inte tänka på att jag inte vet vad jag ska ha på mig på dopet i morgon och jag ska inte tänka på varför hela kroppen känns som ett enda virrvarr......Jag ska bara vara......
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0