Nattmara.

God morgon....svettig natt igen..å så en fruktansvärd värk. Attans. Men, jag måste klara dagen. Det ska väl gå hoppas jag. Idag är det våryra igen i Falun. Räknar med körigt. Så vi får se hur mycket jag hinner blogga under dagen. Blir det svårt så får ni veta dagens aktiviteter när jag kommer hem igen. Vaknade 3.40 och hörde att Virre somnat från sin talbok. Det var en tant som tuggade på där inne och han sov som en stock. Jag och P passade på att ligga och prata en stund. Vi pratade om hur bra det var förr. I alla fall vilken kvalitet det var på sakerna man köpte. Bilarna var gjorda av plåt...inte plast som det är nu. Och telefonerna...det enda som kunde slå ut en telefon var åskan. Nu håller dom ett år, sen är det dags att köpa nytt. Likaså hushållsassistenterna. Rejäla don som höll i generationer. Vi köper ju in alla vi kommer åt för vi behöver dom till munksmeten. Alla ser oanvända ut och tjänar sitt syfte i evigheter. De nytillverkade är gjorda av plast och är inte alls lika starka. Visst var det bättre förr? Nu ska jag dricka lite kaffe, läsa morgontidningen och sedan väcka P.Bilden är från Röda vägen tidigare i morse.  En ny dag börjar. Höres.


Kommentarer
Postat av: kicki

haha jag vet exakt var bilden är tagen...hihi

2010-04-25 @ 01:01:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0