Så där ja....

...nu har vi landat i Duvnäs. Elden brinner i spisen, både i köket och i vardagsrummet. Katten ligger på den stoppade stolen och njuter av tystnaden. Själv har jag satt på mig myskläderna och nu väntar jag på att hungern ska sätta in så jag får värma lasagnen i ugnen.
Idag har jag varit med farmor och faster till lasarettet. Det gick så bra. Alla var nöjda och belåtna när vi kom ut igen och jag tror farmor firade med en hamburgare på Donken. Ute har det nästan varit brittsommar. Bara för att jag vill ha höst förstås. Ok, det gör inget om det är varmt i någon dag till. Det kan jag bjuda alla sommarälskare på. Efter lasarettet var det bara att packa bilen med allt vi behövde ha med oss till stugan. Har kommit på att det är ett evigt packande i mitt liv. Måste nog ändra på det. Hur som helst.....lingonen var redan i bilen, sedan skulle maten och våra kläder in, datorer och skrivare måste också med....apelsiner, citroner, morötter, rödlök.....päroncognaq, vodka, whiskey och vitt vin. Ni fattar väl att allt det uppräknade på slutet är till marmeladen? I morgon blir det många nyheter som ska puttra på spisen. Ska jobba lite nu....pappersarbete, ni vet. Hörs i morgon bitti...tidigt som vanligt förstås.

Kommentarer
Postat av: brittmarie

Ha det så skönt i stugan,jobba inte ihjäl dig .På .lördag ska jag på begravning i Vansbro

2010-08-31 @ 19:50:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0