Bara man tar sig i kragen...

...så blir det fart. Det mesta är packat nu...julklappar, julmat, och mina kläder. Kvar är lite glögg och marmelader och sånt....Men alltid ska något gå åt pipsvängen. Skulle tvätta mina mönstrade, tjocka leggings. Handtvätt stod det på lappen inuti...typiskt!! Att jag inte såg det då....har som regel att aldrig handla något som det står handtvätt på. Måste ha missat det. Nåväl...behövde verkligen tvätta dem, för de har blivit större och större ju mer jag använt dem. Tänkte att de skulle dra ihop sig om jag blötte dem lite......Pyttsan!!! Fyllde handfatet med vatten...bara det tog en halvtimme (något är fel på sprutten av vattnet, klagade förra torsdagen, inget har hänt)....doppade ner byxorna och tvättade enligt konstens alla regler (som mamma lärt mig)...Resultatet? Numera har jag ett par leggings, som om man lägger dem på golvet, mäter från balkongdörren till dörren till hallen...dvs ungefär fem meter!!! Känner ni någon som är lång...och smal? Långa Lappflickan lever väl inte längre? (ni som läst boken vet vem jag menar). Nu ska jag duscha och plocka ögonbrynen...om jag törs...det gör ju så förbaskat ont.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0