Hemmets lugna vrå.

Just nu sitter jag här och är i en sinnesstämning jag alltid vill vara i....tillfreds....stark....lugn och förväntansfull...på vad livet bjuder. Kan man ha det bättre?
Sollefteåresan finns där, som ett skönt minne, ett lugn. Glöggen är kokad. Tillfredställelsen jag känner när jag räknar in dagens skörd av flaskor är sååå underbar. Jag har gjort lite nytta. Stark....för att jag har så mycket idéer inför framtiden och jag har ingen rädsla för vad som ska komma. Tror på mig själv och mina planer.
P har åkt på badminton. Själv ska jag strax ta en promenad i mörkret. Lillebror tassar omkring och följer mig som en skugga. Han fyller 11 nästa gång och jag kan ibland känna oron för den dag han inte finns här längre.....den enda varelsen jag litar på. Den enda som jag känner finns där utan krav och måsten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0