Ta det lugnt?

Nää....det blev inte så. Sa ju igår att det var dags att tagga ner lite. Vi åkte till Ica på vip-kväll....herregud!!! Va folk det var. Vi fick leta parkeringsplats hur länge som helst. Till slut fick vi ställa oss vid OK en bit bort. Väl inne var det som att hamna mitt i ett stort kaos. Massor av människor....Det var så där trångt att man till slut bara ville ställa sig och fäkta med armarna för att få lite plats. Men en sak var bra...De sålde massor av bra böcker för bara 10 kronor styck. Jag slängde ner massor i korgen...kan bli bra julklappar. Annars så tillbringade vi tiden med att gå runt och äta av alla provsmak. Det fanns lax, bröd, godis, kaffe, glögg, skinka, fläskfilé och olika röror. Inte för att vi blev mätta, men det gjorde att man stod ut ett tag till.
Hemma igen frågade Virre om vi skulle byta rum någon gång!!!! Sagt och gjort. Vi kånkade runt med möbler i ett enda virrvarr. Det stod sängar i vardagsrummet, fåtöljer i hallen och det såg ut som Dantes inferno. Men, men ...skam den som ger sig....vi blev klara. Så, inatt har vi sovit i nya rum. Det är bara innehållet i garderoberna som ska flyttas idag...och så ska det ner ett stort skåp från vinden. P suckade lite lätt när jag sa det, men eftersom han själv alltid påpekar att han inte har något som helst sinne för inredning så får det bli som jag vill. Han hoppas bara på att vår norgearbetande granne har frivecka och är på hemmaplan...annars blir det tungt.
Nu ska jag gå runt här hemma en stund, och njuta av lugnet...sen blir det småpyssel inför söndagen och så kanske vi hinner åka och titta på en ny lokal.....Sweet Home Dalarna har börjat växa ur kostymen. ....Kaffe!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0