Fyllt på lagret.

Då så.....jordgubbsmarmeladen står i jordkällaren och väntar på försäljning. Det gick smidigt idag, även om det tog tid. Sex timmar med kokning, skummning och avsmakning. Att fylla burkarna är ett helt företag bara det, hett som bara den.....Men nu är vi nöjda.

Jag blev så glad när vi var och köpte jordgubbarna. Det finns människor som tror på sin nästa. Det är inte ofta men ser en skylt som denna. Lägg pengarna i lådan......Helt underbart. Mera sådant. Skylten satt i gårdsbutiken som sålde honung, potatis, kallpressad olja och jordgubbssaft.

Men, dagen idag har som sagt gått i jordgubbarnas tecken. Vi har rensat och skurit...kokat och smakat. Blev riktigt gott.
Nu ska vissa till Falun och se på fotbollsfinal....själv har jag upptäckt att vi har tv här hemma också. Jag stannar här och kollar på tv samtidigt som jag gör lite annat skoj...som att duscha och plocka lite. I morgon är det Ikea som gäller. Jag ska inte köpa något....har redan för mycket saker, men Bubblis och Matheus behöver investera i lite nytt efter att ha kamperat i en etta. Nu har de en trea. Mera plats att fylla upp alltså. Hörs i morgon då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0