Morgonpromenad....

...i bil. Ja,jag kom på att jag skulle visa er de fina rabatterna på Sveatorget och då tog jag bilen istället. Orkade inte gå idag. De har ett roligt tema på årets rabatter på torget. I år har de grönsaker och ätbara växter. De har byggt upp rabatter av brädor, så de kommer lite högre upp. Sedan har de mellan rabatterna lagt gräsmatta. Det är jättefint. I odlingarna finns det Mangold, olika kålsorter, kryddväxter och solrosor bl.a.

Här är det mangold och persilja....ringblommor och tagetes.

Kålsorter av alla de slag.

Kryddrabatten är inte så färgrik, men väldigt doftrik. Här växer bl.a Timjan och lavendel.

Visst är det annorlunda och väldigt fint?
Det var rabatterna det.....natten har varit väldigt bra. Det kom ju regn och vi passade på att öppna överallt, så i natt har det varit svalt och skönt i sovrummet. Det var länge sedan. Grannarna hade fest, men satte upp en lapp i porten så vi var beredda. Om alla hade sådana fester så skulle det inte vara några problem. De hade någon med på festen som vat superduktig på gitarr. Hela kvällen satt de och spelade och sjöng gamla godingar. Det var nästan så att man hade velat vara med. Vi tittade på film. Varg Veum. En norsk film i stil med vår Beck, men mycket bättre. Det finns flera filmer i serien och jag vill se alla. Rekommenderas. Idag blir det nog biodling i Vansbro. Jag väntar på telefonsamtal om hur vädret är därborta. Om det regnar blir det inget, men jag hoppas det är uppehåll så vi kan börja ta honungen. När jag kommer hem har P och Virre varit till Rättvik med Kakan och Dexter...Virres råttor. Han har tröttnat och satte ut en annons på blocket. Nu har en tjej svarat och hon vill ha dem. Leverans idag. Jag kommer att sakna dem, men som vanligt så har vi inte tiden som skulle behövas för att de ska må bra.
Hälsoläget: För jä...igt. Igår hade jag så ont att jag ville ha en operation NU!!!!!Det kommer och går...värken. Man kan aldrig räkna ut när det ska värka, utan det går i skov. Det är både bra och dåligt. Bra för att jag kan ju jobba hårt när jag inte har värk, men dåligt för man kan aldrig räkna ut när jag är ur slag och vi kanske skulle behöva hjälp i vagnen. Nu ska jag ta en kopp kaffe och sedan vänta på telefon från västerdalarna. Vi hörs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0