Morgon i Vansbro.

Morrn på er alla. Har just tagit min morgonpromenad runt byn. Mycket är sig likt, men mycket är förändrat också. Lugnt var det i alla fall. Inte många människor i farten.

Allégatan tidig morgon. Här har man traskat tusentals gånger ner till Konsum.

...och här har man växt upp. Längst bort ligger skolan. Ingen idé att skolka där inte när man hade så nära. Alltid var det någon lärare som skulle sett mig. Å andra sidan kunde man sova länge om man ville. Tog ju bara en minut att gå dit.

Igår kväll tog jag en promenad längs älven i Duvnäs. Alldeles tyst var det. En andmamma simmade tillsammans med sina små i älvkanten och myggen visade att de fanns.

Härifrån går kyrkbåten till Dala-Järna kyrka. Som liten fick jag följa med. Man satt som ett ljus iklädd finaste Nåsdräkten. Minnen.

På vägen upp från älven tog jag en bild på huset från hästhagen. Hästarna är inne för natten. Man kan höra hur de slår med hovarna mot golvet ibland. Låter som dova dumpar.....Underbart att vara här.
Idag är det biodling som gäller. Har funderat på om jag ska försöka hinna med jordgubbsmarmelad eller rabarbermarmelad idag. Får se hur lång tid det tar med bina. Höres.


Kommentarer
Postat av: brittmarie

åh vad fint och skönt det ser ut

2010-06-10 @ 11:32:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0