Nu är det sommar....

...eller hur? I flera dagar har det varit fint väder. Förra året var det väl ungefär så här många dagar som sommaren bestod av. Jag kommer inte ihåg, men alla man pratar med säger att det var bara några dagar fint och resten var regn. Det tror inte jag på. Det måste ha varit fint fler dagar. Kommer ihåg hur det var på P&L t ex. Det var stekhett hela tiden. Att stå i munkvagnen då var ingen höjdare. Jag kan också räkna upp flera gånger då solen sken från en klarblå himmel och man klagade på värmen. Så jag tror att vi hade en fin sommar i fjol. Hoppas på en likadan i år.
Jag har tagit min morgonpromenad. Härligt. Passerade en lekplats och kom att tänka på min barndoms lekplats. Jag hade 50 meter till mitt favoritställe. Vansbros bästa. Där fanns en liten karusell, en gungbräda och massor av gungor. Jag tillbringade all min tid där. Vi hade tävlingar om vem som kunde sitta kvar längst på karusellen i hög fart. Det var de "stora" killarna som fick ge den fart och vi som åkte fick blåhålla oss för att inte ramla av. Jag vann oftast. Satt som en igel, klistrad och höll krampaktigt fast vid stången. Jag var bäst! Vi tävlade också om vem som kunde hoppa längst från gungorna i farten. Nu för tiden finns det inga såns platser. Nu ska det vara eu-anpassade lekplatser. Det ska vara mjuk matta som underlag och attraktionerna ska ha vissa mått för att få ställas på plats. Ja herregud hur det har blivit. Vad jag kan komma ihåg så var det aldrig någon som skadade sig när vi lekte där. Brorsan bröt armen en gång, men det tror jag var på fotbollen...å den finns ju fortfarande i samma form.

Idag ska jag och min faster följa med farmor(94,snart 95) till sjukhuset. Lite koll och sedan en fika efter det. Sedan är det packning inför en tur till västerdalarnas marmeladfabrik i morgon. Det är dags för det första koket. Ska bli så spännande. Jag lovar att rapportera under hela dagen. Men det är i morgon det, nu är det kaffe som gäller. Har redan klarat av dag " i mitt nya frukostliv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0