Till mitt barnbarn.

Som jag har väntat på dig, och nu är du snart här. Jag lovar dig, att jag ska göra allt för att du ska få ett bra liv. Jag ska lära dig allt jag kan...jag ska visa dig livet från mitt perspektiv. Vi ska gå i skogen och leta kottar som vi sedan ska göra små djur av. Vi ska måla himlen på stora papper och vi ska skapa kärlek till varandra. Jag ska baka bullar och ge dig vid köksbordet tillsammans med kall mjölk och jag ska grädda pannkakor i drivor om du vill ha. Vi ska plocka bär och koka sylt så vi blir alldeles kladdiga. Om du vill så ska vi sova i vindskydd i skogen och lyssna på ugglornas hoande om natten. Jag ska läsa sagor tills jag somnar och vi ska tälja trägubbar att ställa på alla hyllor. Om sommaren ska vi plocka blommor att ställa i husets alla vaser och vi ska plocka havre ,från någon bondes fält i smyg, för att kunna ge småfåglarna om vintern. Och när du blir lite äldre ska vi ta varsin ryggsäck på ryggen och åka ut i världen på semester, bara du och jag. Farmortid. Jag älskar dig redan och jag längtar så efter att få träffa dig.

Med kärlek.

Farmor.


Kommentarer
Postat av: Millis

Naw!!!!! Gud vad gulligt! <3

2010-06-12 @ 00:12:22
URL: http://ivarsgard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0