Varför blir inte JAG förkyld?

P står där nere på torget och jobbar. Han är förkyld. Inte så att han är riktigt sjuk, men han snorar. Det har han gjort i flera veckor snart. Det ligger snorpapper överallt här hemma och ingenting hjälper. Så jag har tänkt till lite. Började fundera på varför jag aldrig blir förkyld. Och jag har en teori......Sist jag var förkyld var 1995!! Tro det eller ej men så är det. Då var jag i Afrika. Jag bodde i en liten hydda i mörkaste Zimbabwe...och jag snorade utan dess like. Så nu tror jag att jag fick ett afrikanskt virus som gjorde mig immun mot allt vad svenska förkylningsbacillusker heter. Helt omöjligt kan det väl inte vara? För efter det har jag aldrig snytit mig. Konstigt va?

Ok...det är väl bra att aldrig bli sjuk, men liiiite kan jag väl få...så att det är lite synd om mig också? Nu är jag hemma och slänger i en tvätt i maskinen. Sedan ska jag till banken. Det ska betalas in platshyra till Peace&Love. 16 800 kronor ska dom ha. Det är ingen hemlighet att det kostar. Då betalar vi för lätt ätbart. De som har "riktig"mat får punga ut med 45000. Det kallar jag utgifter av stora mått. Hör av mig senare när jag kommit tillbaka hem och är i städtagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0