Den som söker.....



Så var vi då äntligen hemma igen. Ja inte hemma i Borlänge, men i alla fall på campus i Örebro. Trädgårdsmässan var väl si så där. Det var mest tulpanlökar,dahlialökar, ringblomsfröer och krokus i kruka. Men lite kryddväxter lyckades vi hitta. Två utställare hade örtkryddor och vi köpte av båda. Mest för att se om någon av dem hade bättre kvalitet än den andra. Hade tänkt att köpa oregano, timjan och rosmarin. Det hittade jag minsann. Däremot fanns det inte Spansk körvel, men det lär jag hitta på annat håll vad det lider. Hittade lagerblad. Den kunde jag inte låta bli att inhandla. Spännande. Citrontimjan var också något nytt och spännande. Jag köpte en sådan också. Sist och minst....dragon. Nu har vi lite att bita i framöver. Kan man dela dem...hur ska de sättas....var passar de bäst...kan de torkas? Tips mottages tacksamt. Nu ligger vi utslängda i varsitt hörn av rummet och alla sitter vid en dator....vart är världen på väg? Kommer tillbaka hit senare ikväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0