Ni har väl inte glömt.....



Nu när vårsolen smälter alla drivor tänkte jag påminna om vintern som varit...bara så ni inte glömmer. Den var lång och kall, men håll med om att den var fin...en riktig vinter. Nu när vi tinar fram igen tar vi väl nya tag? Bilderna är från den plats som har en central roll i Sweet Home Dalarna. Det är alltså här vi ska förverkliga vår dröm om den smarrigaste marmeladfabriken i mannaminne. Nog om detta. Idag vaknade jag, som vanligt, väldigt tidigt. Jag hoppade över morgonpromenaden och åkte istället till Gustafs Bageri och köpte nybakat bröd till frukost. Det känns lite lyxigt att ha möjlighet att få varma frallor på ett så enkelt sätt. Jag menar, utan att behöva baka själv. Dagen ska ägnas åt planering av munkvagnen. Vi måste "möblera om". Till säsonsstart måste vi få plats med lite fler saker. Ugnen som vi ska baka muffins i ska dit och en smörgåskyl måste också få plats. Det ska nog gå. För övrigt väntar vi fortfarande på klara papper från miljökontoret. Det ska inte vara några problem för vi har redan pratat med dem på telefon, men kvarnarna verkar mala lite långsamt. Ha en riktigt bra dag så hörs vi lite senare.


Kommentarer
Postat av: kicki

Så fina kort du tagit!!! puss

2010-03-16 @ 18:10:12
URL: http://xanas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0