Vardagslunk.

Vilken härlig dag! Solen skiner och det är nollgradigt ute. Redan halv åtta var jag hos min sjukgymnast för den första av veckans träningar. Jag har stora problem med min nacke och behöver göra allt som går för att klara av säsongens arbete genom att stärka musklerna. Jag kan inte bli bra utan operation, men jag kan i alla fall göra det som går för att klara jobbet tills vidare. Hoppas på operation till hösten när allt lugnat ner sig igen. Men, nog om detta. Idag börjar vi jobba efter en lååång ledighet. Vi har ju lågsäsong under vintern. Vår munkmaskin mår inte så bra när det är kallt så vi tar en paus då, för maskinens skull. I år lär det bli lite annat efter munksäsongen. Då hoppas vi att det är fullt upp med marmeladkokning och leveranser. Det ska bli så spännande. Om en stund ska jag gå igenom lite recept på god sylt och annorlunda marmelader. Väntar även in papper från miljökontoret om lite nyheter i munkvagnen. Som ni vet så har vi ansökt om tillstånd för muffinsbakning och när de papperen kommer är det bara att sätta igång med kanongoda muffins.
Nu är det kaffepaus och sedan pappersarbete som gäller. Vi hörs senare under dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0