Malung.

Ja då var det Malungs marknad då. Vaknade vid fyra, men lyckades ligga kvar till halv sex. Det var väl ok tycker jag. Har sovit gott så jag känner mig ganska utvilad. Jag tog en promenad runt området.....fem munkförsäljare!! Vad ska man säga om det? Förra året var vi fyra och vi tyckte att det var minst en för mycket....kanske två. Men nu....nu gäller det att ligga i om vi ska få några kunder. Vi har i och för sig våra stamkunder här, men det räcker inte. Hoppas på att mackorna går riktigt bra så vi får in så vi klarar oss.

Vi kör en egen liten drive den här gången och lämnar lappar till alla knallar om att de får extrapris hos oss. Hoppas det blir många knallar som nappar för vi har laddat med mycket smörgås.


På min promenad runt området gick jag förbi den här "högen". Trodde att det var marknadsdiskar som skulle byggas idag...ända tills "högen" började snarka!! Det ligger alltså en knalle där och sover. Alla sätt är bra utom de dåliga.

Gick också förbi Sandbäcks......där har man suttit många gånger i sitt liv och ätit vitlöksbaguette. Det är minnen det.

Gick också förbi ett annat matställe som kan locka många. Nystekt strömming är väl inte helt fel? Nu ska jag ta en till runda för att se om några fler har vaknat. Kommer tillbaka lite senare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0