Morrn....

...Natten har varit lugn. Sovit bra och vaknade vid fem. Helt ok. Har skjutsat Virre till bussen och sagt hejdå till Tv1 som åkt till jobbet på sin nya cykel.

Den inhandlade hon i en kartong igår kväll, så det blev till att plocka fram verktyg för att sätta ihop den.

Så här bra blev resultatet. Skulle själv vilja ha en. Idag ska jag lösa ett problem. När man använder äkta choklad så ska den egentligen tempereras. Dvs, den ska värmas till vissa grader sedan ska den sänkas till vissa grader för att bli bra. Kristallerna i chokladen kan klumpa ihop sig och det är just vad som hänt på vissa brödbitar som jag doppat. Nu måste jag lösa problemet för det går inte att sälja som den ser ut nu. Det smakar som vanligt, men ser riktigt illa ut. Har en lösning, men den är hemlig än så länge. Ni får se resultatet senare under dagen eller kvällen. Har lite annat att pyssla med också. Men först ska jag ta en dusch och sätta på mig "vanliga" kläder. Inga munkjobbarkläder idag alltså. Skönt. Annars tycker jag att jag går i arbetskläder dygnet runt.

Så här kan chokladen inte se ut...eller hur? Nu ska jag sätta igång med dagens sysslor. Kommer tillbaka.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0