Natt i Malung.

Det är konstigt, men när man är i Malung så går det inte att sova. I alla fall om det är helg. Har de inget annat att göra, ungdomarna, än att skräna omkring i sina vidunder till bilar? Det har varit ett jädrans liv. Jag gick ut vid halv två och vaknade igen klockan fem, av att de som säljer nybakat bröd kavlade på sin bänk så det ekade över hela marknadsområdet. Bara att gå upp alltså. Tog en promenad.....som vanligt och då hittade jag något som jag sett flera gånger. Stickade alster. Det finns en rörelse här i Sverige, och kanske i hela världen, som stickar saker och smyckar vår offentliga miljö. Här i Malung har de klätt träden efter en gata. Jag tycker det är fint. Människor behöver konst och kultur för att må bra. Nu ska jag baka munk en stund.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0