Vad heter det egentligen...?

I morgon är det...negerbollens dag. Får man säga så? Egentligen förstår jag inte varför man inte skulle få det. Det har alltid hetat så...ända sedan jag var liten och lärde mig hur gott det är med negerbollar. För så länge sedan hade man inte en aning om själva namnet. Man bara åt. Det var ingen som sa negerboll, och syftade på något annat än just en "chokladboll" I svenska akademins ordlista står det så här: negerboll: klotformat bakverk, gjort på smör, havregryn och kakao, använd hellre chokladboll. Hur som helst.....jag tänker äta negerbollar i morgon...för det är så gott och inte av någon annan anledning.

Idag, på torget, ringde min telefon. Det var Annonsbladet som ringde och undrade om de fick komma ner och skriva om oss. De ska ha en specialare om några veckor, som handlar om Borlänge centrum och ska skriva om Sveatorget. Så, David från bladet kom ner och fotade och skrev. Jag tror det blir jättebra. All reklam är bra reklam. Nu ska jag försöka laga lite mat. Kommer tillbaka.

Kommentarer
Postat av: kicki

men gud va roligt att va med i annonsbladet. nu får ni ju jättemycket publicitet!!! Grymt.

2010-05-10 @ 20:55:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0