Visst är det konstigt väder vi har?

Igår var det sommarväder och idag spöregnar det. Ja, inte bara idag...hela natten. Men jag har i alla fall sovit gott. Får nog bosätta mig i bussen tror jag. Efter att vi stängt igår så tog vi oss en liten promenad runt Kristinehamn. Hittade en.....korvkiosk!!!!

Det är sån här mat man ska försöka undvika när man är ute. Sätter sig på både hjärta och mage. Men riktigt gott var det. Köttfärssåsen som jag tänkte laga får väl vänta till nästa tillfälle. Vi stod sen en bra stund och pratade med ett par knallar som är ute för första året. De säljer mat och är från Borlänge. Det hade inte gått så bra för dem här, men det gäller att inte ge upp. Vi pratade också med våra gamla knallevänner som säljer indisk mat. De träffar vi på lite då och då och de är så trevliga. Sedan blev det "sängen". Somnade som en gris och har sen vaknat lite då och då och lyssnat på regnet. Vi får väl se vad den här dagen har att ge. Fortsätter det så här så blir det nog tidig hemgång.


Knappast någon lär vilja åka karusell idag som det ser ut. Jag hör väl av mig och rapporterar vidare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0