Farmor idag?!

Ja, nu är det officiellt...Gorm kommer nog idag. Vad jag längtat. Har just lämnat av son och sonhustru på förlossningen i Falun...så nu är det bara att vänta. Det kommer att bli en låååång dag. Han har bråttom, det lilla trollet, men det ska nog gå bra ändå. Ska försöka få lite gjort här hemma....bra att ha något att förströ sig med under tiden. Räkningar ska betalas....marmelad ska kokas och påsar ska packas med chokladdoppat knäckebröd. Måste packa askar med bröd också. Ikväll ska jag ner till Erik och Millis och städa. Varför? Jo, varje gång jag varit in och fött barn så har min mamma varit hem och städat hos mig. Hon städade, diskade och pyntade så fint....det var en fröjd att komma hem. Jag kan än idag känna känslan jag hade när jag kom innanför dörren och såg det nystädade hemmet....underbart. Den känslan vill jag att Erik och Millis ska få när de kommer hem med Gorm. Jag vill iallafall försöka ge dem den. Nu ska jag irra runt och försöka få in känslan av att jag ska bli farmor idag......jihiiiiii!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0