Hejhej på er.....

...vilken bra dag det har varit. Tog bilen imorse och åkte mot västerdalarna i spöregn...skönt och avslappnande. Framme i Vansbro satte jag igång P och Virre på chokladdoppning....själv gick jag till frissan i två timmar och blev såååå nöjd. Trippade hemåt under mammas paraply och blev genast serverad mammas köttfärssås....och makaroner. Gratis e gott.....fjärde gången på en vecka som vi blir bjudna på mat. Snart måste vi nog börja betala själva!!!! Mätt och belåten satte jag mig i bilen...åkte de 50 meterna till Karamellfolket. Vansbros världsberömda godisbutik...parkerade längs med lastkajen(får inte det egentligen, men jag var ju en försäljare som skulle sälja in varor!!!!!!!). Kånkade in mina visningsburkar och staplade upp dem på disken....sen snackade jag...och snackade jag.....och snackade. Det slutade med att han köpte in allt jag hade med mig....även det som var kvar i bilen och som jag skulle lämna till mamma ifall att någon av hennes väninnor ville köpa. Vilken succé va? Jag blev rent ut sagt skitglad. Tackade för mig och gick ut i regnet. När jag skulle kliva in i bilen tittade jag över huven och bort mot gamla Hemköp...och Swedbank. Där stod polisbilen med blåljusen på och plastbanden, med ordet polis, satt som spindelnät runt hela området. Rån....i lilla Vansbro....en regnig onsdag....flera dagar efter lön och ingen pensionsdag. Vilken idiot. Dessutom verkade polisen vara på byn idag....och inte i Sälen 10 mil bort, som de brukar. Ännu mera idiot. Ska man råna banken måste man väl planera liiiite va? Åkte hem till mamma och pappa. Pappa var till stallet och gav kusarna mat....sa mamma. Jag gick minsann ner i källaren jag och kollade att tomtekläderna hängde där de skulle. Det gjorde de...skönt. Då vet man att det inte var han som var på banken då....Annars så brukar han alltid vara och ge hästarna mat när någon frågar efter morfar....speciellt om det är julafton, och strax därefter kommer tomten. Ja, jag måste ju kolla....eller hur.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0