Lite statistik.

Som ni kanske vet har min sonhustru en omröstning på sin blogg angående namnet på det kommande barnet. Försten vill, liksom jag och några fler, att han ska heta Gorm. Millis vill, liksom flera andra, att han ska heta Frej. Nu har jag roat mig med att ta fram lite statistik. Så här ser det ut:

Det finns 612 män i Sverige som heter Frej. 339 av dem har namnet som tilltalsnamn.
Det finns 104 män i landet som heter Gorm. Av dem är det 38 som har det som tilltalsnamn. Dessutom finns det två kvinnor som heter Gorm, men de har det inte som tilltalsnamn.
Vem vet vad det blir till slut. Kanske han ser ut att heta något helt annat när han kommer.
Tillbaka till verkligheten.....kaffe och plock.

Kommentarer
Postat av: Millis

Jag tycker statistiken tyder på att om man vill ha ett ovanligt namn som vi ju vill så tror jag att Gorm är snäppet för ovanligt och Frej alldeles lagom ovanligt :p

2010-11-09 @ 22:37:10
URL: http://ivarsgard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0