11 timmar....

...tog hela städningen i källaren. Tidsoptimisten Maria har varit i farten igen. Resultatet blev dock bra. Nu kan man nästan äta middagen direkt på golvet och det är mycket lättare att hitta det man behöver. I morgon väntar det roligaste jag vet....soptippen. Efter morgonträningen bär det av dit. En sak här...en sak där.....kul. Jag tjuvtränade lite för några minuter sedan genom att åka ner till ica och slänga lite glasburkar. Alltid något. Vi pratade faktiskt om att soptippen borde ha samma öppettider som ica....8-22. För min del får de naturligtvis öppna redan klockan 7, det är ju då jag brukar vara på plats. Men visst skulle det vara bra med rejält tilltaget öppet. Dels skulle man bli av med skiten direkt som man städat och så skulle det skapa fler arbetstillfällen. Jag skulle gärna ta några kvällspass...eller några morgonpass.
Nu då? Ja, eftersom jag jobbat hela dagen så sitter det liksom kvar i kroppen...myrorna. Men skulle jag slinka ner i soffan så vet jag hur det slutar......med att P kommenterar mina snarkningar. Det tror jag att jag bjuder på just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0