Firmaregistrering.

Nu äntligen. Idag har vi skickat in alla papper som behövs för marmeladfabriken. Bolagsverket och skatteverket har fått sitt. Väldigt enkelt att fylla i....nu börjar det svåra...att få det att funka. Vi ska verkligen ge järnet. Den här veckan blir det tillverkning av blåbärssaft och inköp av snygga presentkartonger. Kartongerna köper vi på Grycksbo kartongfabrik. Vi var ju dit och kollade upp deras sortiment förut. Fastnade för svarta, fina och rejäla lådor. Man kunde få med sitt eget tryck på, men vi gör loggorna själva och sätter på. Det blir billigare.

Kontorsjobb idag alltså......men vi tog en liten paus och skulle lyssna på en talbok. Den är så bra och nu har jag hört att det ska bli film av den. Tre sekunder heter den. Som vanligt somnade jag efter...typ...tre sekunder. Förstår inte varför det ska vara så svårt att hålla sig vaken när jag lyssnar på en bok. I bilen går det bra...tack och lov, men i sängen är det hopplöst. Dessutom snarkar jag...sägs det.
Lovade er en bild på hur det blev med nya fåtöljen. Tog bilden så att inte resten av rummet syns, för där är det inte klart än. Lillebror älskar "sin" nya fåtölj....till min stora glädje. Nu slipper jag dela huvudkudde med en katt hela nätterna. Han har tagit möbeln i besittning...dygnet runt.

P har åkt på badminton och själv njuter jag ensam en stund. När han kommer hem ska vi åka och lämna in bilen för lite service. Toyotan ska fixas i morgon och när den är klar ska bussen in för lite finjusteringar. Blir till titta djupt i pengapungen skulle jag tro.
Ringde västerdalarna för att höra om de fått någon älg idag....jakten har ju börjat. En stor och en liten hade det blivit. Dessutom hade de sett två vargar. B hade inte tid att prata så mycket så hon skulle ringa upp mig senare. Vill ju veta var vargarna sågs. De jagar i samma område som vi har vår stuga. Vill bara veta om man törs gå på dass en mörk och kulen kväll....ensam.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0