Kväll med vuxenkänsla.

Idag tror jag att det är den första dagen någonsin som jag känner mig medelålders. Här sitter vi...två vuxna människor med utflugna barn (räknar Virre som utflugen varannan vecka) och lyssnar på tystnaden. Jag framför datorn och P läser en nyköpt databok. Vi har just ätit stuvade makaroner och köttbullar.....morgondagens fläskkotletter står i ugnen och sprider väldoft här hemma. Det är så lugnt och skönt. Jag sitter och mailar med någon i Mora. Försöker pruta på en fåtölj med fotpall som jag tycker skulle passa jättebra här hemma. Får väl se hur det slutar.
Dagen har vi tillbringat mestadels i Falun. Har slitit upp hallonplantor som förvirrat sig in på en grannes tomt. Nu ligger de på Varggårdstippen och är ledsna. Inte grannen utan hallonplantorna. Under tiden som P spelade badminton förirrade vi oss in på Indiska....jag och Bubblis. Letade jacka.....hittade duk och ljuslyktor!!! Det gör inget...att det inte blev någon jacka...en ny duk är också bra för själen.
Nu ska jag koka kaffe och lägga på nya duken....kanske hörs vi igen ikväll...annars i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0