Trött men glad.

Så kan man sammanfatta dagen. Jag är sovtrött nu men glad att vi hunnit så mycket. Vi har just kommit hem från torget. Vagnen står på plats och så gör också marknadsdisken. Bilen är fullastad med marmelader och saft. Nu har vi tagit en kvällsmacka och det är i stort sett bara lite packning av personliga saker kvar till i morgon kväll när vi åker.
Det ska bli roligt och spännande att stå på torget i morgon. Vi har ju några fler sorter den här gången. Rödlöksmarmeladen blev underbar. Jag riktigt längtar till jag får laga till en riktigt god köttbit och servera den marmeladen till. Lingonmarmeladen är också ny den här gången...liksom lingonsaften. Hoppas på tryck framför disken.......

Idag har jag prutat färdigt på fåtöljen som jag hittade på blocket. Nu har vi kommit överens, jag och säljaren. På måndag åker vi till Mora och hämtar. Det blir bra med en alldeles egen fåtölj...P vet inte att det är bara min. Jag ska köpa trådlösa hörlurar till tv,n och så ska jag sitta i fåtöljen och läsa. P får sitta med hörlurar och titta på hur mycket sport han vill. Gud va skönt det ska bli.

Nu blir det god natt på er. I morgon bitti är det sjukgymnasten...träning och så ger vi järnet på torget. Rapporterar...lovar.


Kommentarer
Postat av: kicki

Vad gulligt med gorms lingonsylt.

hihi

2010-09-30 @ 19:38:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0