Fetskatt!!!

Hörde att det kommit ett förslag på skatt på fetma.....vaddå! Hur har de tänkt egentligen? Var går gränsen? Vid en påse godis...en munk....tre kilo över din idealvikt? Vem bestämmer idealvikten? Får man äta på mcDonalds...eller måste man gå på vegrestaurang för att slippa skatten? Och hur gör man med alla som är överviktiga av sjukdom....som har fel på ämnesomsättningen? Dom som är onormalt smala då...hur gör vi med dem? Nä, nu får det vara nog....snart sticker jag ut i skogen...plockar mina kottar...kokar soppa på en spik...tjuvskjuter en älg till vintern och skiter fullständigt om EU eller regering knackar på dörren.

Det var det....Ska försöka lugna ner mig lite.....

Idag är det avfärd till Norberg. Ny plats för oss. Har efter sex år lyckats få en plats på deras marknad. Allt har sin tid. Visst ska det bli spännande att se om det går bra, men förberedelserna är lika vart vi än styr kosan. Packning....handling och planering.

Börjar med en meditativ promenad, tror jag. Höres.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0