Lavendelsocker.

Vaknade med lite energi idag. Alltså liiite. Det innebar att jag gjorde ett litet experiment. Jag blandade strösocker och lavendel i en burk. Om allt går som planerat så ska sockret ta till sig doften av blommorna och så ska man kunna baka goda bakverk av det. Hoppas det funkar. Det får stå några dagar så får vi se.

Jag fick ett urklipp av min faster för några dagar sedan. Det var om rosor...alltså bladen...dom där som jag är ute efter när jag trängs med pensionärerna på måndagar vid blomsteraffären. I urklippet fanns recept på rosenvatten, rosenolja, kanderade rosenblad och rosenvinäger. Ska försöka mig på något av dem idag. Vinägern låter spännande.

Nu ska jag plocka ihop lite här hemma. Packningen efter skogsvistelsen står fortfarande på kökssoffan och luktar fotogen...isch.....Måste göra något åt det.

När P sen behagar vakna ska vi ut till vagnen och göra klart där. Ikväll ställer vi den på torget och så kör vi för fullt i morgon. Ska bli så skönt att få komma igång. Sandviken till helgen och Borlänge marknad nästa helg....Orsa efter det och så är det Norberg....och sen är vi inne i maj...skönt va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0