Tv-fritt....

Det blev en ganska bra dag...trots inställt Tulavippabesök. Det var faktiskt jag som ställde in. Tyckte inte det var någon idé att åka så långt när vi ändå inte skulle ha något speciellt.

Vi tog en sväng på Kupolen istället. Handlade lite mat och stannade till på stan där det var demonstration. Har aldrig sett så många poliser i Borlänge...och då bor vi ändå i Dalarnas Chicago. De var säkert mellan 20 och 30 stycken. På ena sidan av gatan stod de invandrarfientliga demonstranterna....och på andra sidan de invandrarvänliga. Banderoller vajade i vinden och talaren ville väldigt gärna ha med den tysta publiken på sin sida. -Jag vet, att innerst inne tycker ni att invandringen gått för långt, sa han. Hur f-n kan han veta det? Ingen har frågat mig. Vad jag än tycker så vill jag inte att någon ska säga att de vet...utan att veta. Fakta...Nu verkade det som det inte blev något bråk...skönt. Allt gick lugnt tillväga.

Fotboll på tv...ja, jag vet...men det är helt ok för min del idag. Finns inte så mycket att titta på och jag har fortfarande de tv-fria kvällarna från stugan i färskt minne. Jag klarade mig ju så bra utan. Varför inte fortsätta med det en stund till då? Läser väl ut min bok istället....Dödgrävarens dotter av Joyce Carol Oates...den påminner mig om hur bra jag har det. Läs den...om du inte redan gjort det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0