Geocatching.

Nu så....är det kväll....Vi har just kommit hem från en skön och lång kvällspromenad. Jag har nog skrivit förut, men jag skriver igen....jag hatar att gå ut och gå...Jag vill ha ett mål och det hade vi ikväll. Vi var nämligen ute på geocatching...skattletning, ni vet.

Den här gången skulle vi ta tre stycken var det tänkt...vi hittade två. Det här är något som är så roligt att jag vill göra det varje ledig stund...när nu det ska bli då.....Iallafall så är det jättebra tidsfördriv när vi är ute och åker. Jag kan catcha varje morgon innan resten av klanen vaknar.

Första catchen fanns runt Tjärnasjön...hittades ganska lätt...den andra vid sportfältet..hittades ännu lättare...den tredje vid Forssa tower...skitsvårt. Vi har gått igenom hela området...krupit, klängt och hoppat...ingenting. Gör ett nytt försök en annan dag.

Lite bilder från dagen. Den här från min morgonpromenad vid älven. Det var ganska tyst och stilla, för en gångs skull. Mötte bara ett fåtal motionärer.

Första catchen hittad. Ganska lätt och väldigt roligt.

Andra catchen...ännu lättare. Några mugglare i närheten gjorde att vi tvingades smyga fram den.

Tredje gick vi bet på....svårt som sjutton. Försöker någon annan dag istället.
Nu ska det kokas lingonglögg....och så ska jag ut och ta lite luft och gå bort värken som kommer och går. Men promenad nummer fyra för dagen får vänta till mörkret kommer. Det är skönare då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0