Honung och råttor.

Åh jag har bara regn hos mig...som någon sjöng en gång....Visserligen är det uppehåll just nu, men det har varit riktigt skyfall. Ni har säkert fått en dos av det alla....Fördelen med att bo där jag gör nu, är ljudet på taket vid regn....plåtskjul....trädkoja....barndom...och, ja ni fattar.

Idag har det varit en stor dag. Vi har varit och hämtat vår honung. Guldfärgad och massor av burkar. Vilken underbar känsla. Det skramlade så skönt i bilen på vägen hem. Många burkar blev det...och då är det bara första slungningen vi gjort klart. Det kommer mera....var så säkra. 20 burkar beställdes omedelbart av Trädgårdscaféet här i stan....några burkar ska vänner och bekanta till oss ha...och lite måste vi spara till oss själva. Men det räcker nog till alla som vill köpa. Efter jul är det kanske slut på lagret, men då får vi väl planera för fler kupor nästa år. P pratade i bilen hem om att utöka antalet husdjur.....och jag är på...både vad gäller bin...och hund.

I morgon ska det packas inför saft-och glöggkokning i Hulån onsdag och torsdag....men först ska vi ta en rejäl sovmorgon...iallafall vissa av oss.

Förresten...måste bara tala om....katten Lillebror...som är världens fegaste katt kom inatt hem med en råtta, som han gav sista smörjelsen på köksgolvet....råttan skrek innan den drog sin sista suck...Lillebror var lycklig, ända tills jag slängde ut liket på trappen. Vilken tuffing han blivit...innekatternas innekatt. Var ska detta sluta?


Kommentarer
Postat av: camilla

Kanske ska vara en liten chihuahuahane på 1år?

2011-08-26 @ 19:52:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0