I väntan på regnet.

Ordningen är återställd i "huset". P är hemma efter en lång jobbhelg i Älvdalen. Och allt är som vanligt....han ligger just nu i soffan och kollar på sporten! Själv har jag inte gjort många knop idag. Har diskat och lagat lite mat, läst ut min pocketbok, gratulerat min sonhustru Millis på hennes födelsedag...i efterskott, och konstaterat att många av de boende här tittar för djupt i glaset...på en söndag dessutom! Gäller att hålla sig på sin kant har jag märkt. Det är liksom uppdelat i två "läger" här...de som dricker...ofta och gärna...och de som inte dricker alls...eller väääldigt lite. Så, vi har bestämt oss för att hålla en låg profil, tills de som lullar runt inser att vi inte vill vara med.

Nu är iallafall kattlådan tömd, katten på ingång och då är det väl bara att krypa till kojs och vänta in regnet som skulle komma inatt. Ni skulle vara här och lyssna när det regnar. Det är som att vara barn på nytt och ligga i en liten koja man själv byggt...ha fått tillåtelse av mamma att sova där en natt...känna friheten, myset och ljudet av regn på taket. Fattas bara ballerinakakorna och hallonsaften så är man 8 år igen.

God natt världen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0