Nya focuseringar i livet.

Ja, jag sa ju det....att det skulle vara klart på två timmar. Nu har en av stenarna fallit från mitt bröst. I morgon ska jag bara hämta dammsugaren och golvmoppen, som står kvar, sedan stänger jag dörren till gamla lägenheten för sista gången....och jag kommer inte att sakna den ett dugg....Jag har trivts bra där, men jag är nog en sådan människa som inte fäster mig speciellt mycket vid något. Nu är det nya focuseringar i livet.

Idag har jag, som sagt, städat det sista....levererat varor till en återförsäljare...handlat compactlivingmat på Willys och nu tycker P att jag är värd att gå på Coco-Thai...det tycker jag också...men det är nog inte bara för att jag jobbat så mycket på sista tiden som P vill att vi ska gå dit...han är nog riktigt sugen på thaimat själv också. Jag föreslog lite försynt att vi skulle gå på Tzatziki, som har grekisk mat, men nej, det ville han inte.

Som jag berättade om tidigare, så blir det moppeträff här i helgen....nu märks det. Hela campingen har invaderats av vuxna pojkar som vrålar omkring på sina ungdomsminnen...trimmade eller ej, men de låter lika illa hur det än är. Tur för oss att vi ska bort och jobba i helgen. Hade nog blivit tokig annars.

P har jobbat på idag. Han har tagit bort halva verandan utanför vagnen. Vi ska bygga nytt och första steget var att ta bort den delen som låg mot marken...den delen som trädgårdsmöblerna stod på. Allt ligger nu på släpvagnen och ska fraktas bort i morgon. Nästa steg blir att riva resten...den del som förtältet står på. Men, det får vänta till nästa vecka. Vi hinner inte just nu.

Nu inväntar jag P som är uppe och duschar, sedan åker vi ner på stan och äter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0