Svettigt.

...och jag som var orolig över värmen i vagnen....Igår kväll, när jag skulle lägga mig, kände jag på värmerören som går efter golvet i sovrummet. De var kalla. Det hade de inte varit förut...lite ljumna hade de varit, men inte kalla. Vi letade på reglaget och skruvade upp för fullt. Trodde ju att något var fel när det plötsligt blev så kallt. Inte då! I natt har jag badat i svett. Hela vagnen var som Uganda i februari...och det är varmt där då...lovar. Förmodligen behöver rören luftas...hon sa det, hon som vi köpte vagnen av. Skönt att veta. Men, vi ska iallafall sätta in en varmluftsfläkt. Det ska göras så fort vi blivit klar med städningen av gamla lägenheten...och det blir vi idag. Om en halvtimme ska P väckas och vi åker för det sista rycket i det gamla livet.

Jag har varit och hämtat tidningen....hälsat på tuppen och hans hönor och nu är det en kopp kaffe för mig själv innan världen vaknar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0