Fixar och trixar.

Det är ett evigt pysslande och pusslande nu för tiden. Förr...i det gamla livet, fanns det utrymme för allt. Det var bara att slänga in saker här och där. Fanns det inte plats där man tänkt, så fanns det alltid någon annanstans. Nu gäller det att tänka...tänka smart. Har just tillbringat kvällen med att försöka få plats med alla våra kläder. Vad mycket det är. Behövs verkligen allt? Den frågan har jag ställt mig några gånger den senaste timmen. Till slut blev jag bara trött och "slängde" in dem i den pyttelilla garderoben. Där får de ligga till jag blir ledig och kan ta en storrensning...igen. Lite bättre blir det om någon vecka. Då har vi vår nya altan och vårt nya standbytält. Ett rum till och då ska det väl bli lite bättre ordning.

Hur är det nya compact living-livet då? Tja, som jag sa förut så har vi inte hunnit leva det så mycket än, men lite har vi ju fått prova på. Nu för tiden tänker man sig för både en och två gånger innan man sätter sig på toa inne i vagnen. Om vi går till servicegyggnaden och den allmänna toan så slipper vi tömma vår tank så ofta. Det är något att tänka på. Disken då? Samma sak där. Har inhandlat en korg att bära disken i, för det är mycket lättare att stå vid en diskbänk och diska. Maten...tja, fick ett tips av grannen igår: köp ingen gasolspis nu, utan laga maten i stora köket så fär du se hur enkelt det är, sa han. Gör väl det då....så länge. Det är faktiskt lite mysigt att stå i samma kök som holländare, tyskar och okända svenskar och laga mat. Det var lite om det praktiska.

Nu till något helt annat....Idag har jag köpt nya träningskläder. Ja ni förstår ju själva...man kan ju inte bo 100 meter från Borlänges populäraste motionsspår utan att börja träna. Nu finns inget att skylla på. På söndag är det premiär. Tidigt på morgonen ska jag smyga ut och skumpa mig runt....

Nu ska jag strax krypa till kojs. I morgon väntar nya utmaningar: Bondens marknad i Falun och så ska jag försöka få igång vår nyinköpta grästrimmer. Vi har ju gräsmatta nu...gubevars....Fortsättning följer.

Kommentarer
Postat av: ToastKerstin

Åh vad kul att läsa din blogg Maria !! Jag följer er och gläds åt att ni är såna som "vågar ta steget",vad gäller Mellsta menar jag, och jag känner nog igen mig lite oxå. Man lever bara en gång så det gäller att prova på :)

2011-08-13 @ 09:41:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0