Vilken bra dag det blev.

Trött...så trött, men nöjd med dagen. Klockan halv nio var jag och Erik i Falun och packade upp inför dagens marknad. Prick klockan tio pinglade de i klockan och försäljningen började. Vilken skillnad mot Borlänge. I Falun handlade folk...smakade...frågade...Klockan två var det över och vi hade gärna stått några timmar till och tittat på folk. Nu längtar jag till nästa gång jag får vara där och sälja. Tyvärr blir det inte nästa helg, då vi måste vara två i Karlstad. Erik får stå själv.

På tal om själv, så har jag nu tillbringat två nätter ensam i vagnen. P är i Älvdalen och jobbar och jag skulle ju, som ni vet, jobba i Falun. Det blev till att dela på sig. Så skönt det varit. Har slötittat på tv...läst en bra bok...varit upp till servicebyggnaden och duschat...jag har lagat mat i det allmänna köket, och det gick hur bra som helst...träffade förresten fler fast boende där. Alla är så trevliga...och lite nyfikna...och så har jag redan luskat ut att det finns intriger och konflikter även på en camping.

Lillebror...katten, ni vet, han har redan nu smakat på utelivet. Som inbiten innekatt trodde jag väl att det skulle ta tid för honom att våga sig ut....inte då. Nu skuttar han runt som en häst på grönbete...sitter på trappan och filosoferar över sitt kattliv.

Nu ska jag och Lillebror ta kväller....tända lite små lampor i fönstren...undra lite över om inte tyskarna i tältet bredvid fryser...och så ska vi koka oss en kopp kaffe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0