Varför gör lyckan mig deppig?

Har just tittat på ett avsnitt av svt:s programserie Jakten på lyckan. Missade det i tisdags och tog igen det nu. Och då undrar jag....varje gång jag ser det programmet så blir jag så deppig. Varför det? Kan det vara att jag också vill gå på dom där kramkurserna...jag kanske också vill ha en liten stuga vid havet där man kan ha små kärleksmöten med sin man.....jag kanske också vill vara lika glad som Mia Törnblom.
Men....jag blir inte bara deppig av programmet...jag blir jäkligt uppåt också....serien ger mig ett lyckorus....JAG KAN GÖRA VAD JAG VILL!!!! Fan va ja e bra!!! Vad lycklig jag är....innerst inne...bara jag känner efter.
Nu är det så här att jag vet att det är väldigt ambivalent av mig....att vara både och. Men, det är nog så det ska vara...lite upp och lite ner.....Hur ska man annars veta när man har det bra...om man inte varit där nere också....? Förresten....Mia Törnblom är bara 89% lycklig. Det såg jag på svt:s sida...där man kan göra ett lyckotest. Om inte hon är 100%...då behöver man inte vara det heller...då räcker det som det är.

Kommentarer
Postat av: Millis

Jag kan försöka själv :)

2011-02-17 @ 20:06:53
URL: http://ivarsgard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0