Gåshud 3.

Så var det då dags att avslöja vad som ger mig gåshud...ännu en gång. Efter detta avslöjande kan jag nog inte komma på något mer...tror jag. Man kan aldrig veta. I alla fall..nr 3 på listan är: att en tidig morgon få sätta sig i bilen...åka de tio milen till Vansbro....passera byn och åka vidare mot skogen. Svänga in på Flögsjövägen och parkera bilen på den lilla parkeringen mitt i skogen....kliva ur, ta sin packning och gå uppför stigen bland ormbunkar och rallarrosor....komma fram till stugan...sätta ner packningen och vända sig mot sjön...dra ett djupt andetag och lyssna på tystnaden...veta att här ska jag vara i flera dagar...ensam. DET är livet det. Åh om det kunde bli sommar.

...lyssna på fåglarnas kvittrande...insekternas surr och vinden bland bladen...Det är meditation för en stressad själ....

...alla människor borde ha en egen liten skog...en egen liten täppa att njuta av.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Räcker med bara dessa härliga bilder för att få lite gåshus...

2011-01-22 @ 21:36:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0