Älven.

Söndag...lugn, tyst söndag...och jag är ledig idag också....härligt. Tog en sväng neråt vattenparken med kaffemuggen i handen. Änderna var på plats och måsarna...annars var jag ensam. Inte ens de brusande bilarna på riksvägen var i farten. Så skönt. Satt där och njöt av kaffe och små, små regndroppar...undrade om jag skulle komma dit lika ofta när jag flyttat. Kanske hittar jag en ny favoritplats...vi kommer att bo när älven...känns skönt...måste nog kännas som att vara hemma i Vansbro...älven, som alltid funnits i min vardag. Där har jag badat hela somrarna...styrt ekor mellan grund och vassruggar...där har jag lärt mig att köra motorbåt och där prövade jag att stå på vattenskidor...gick inte så bra. Älven vid Mellsta blir nog bra...alldeles utmärkt.

Idag skulle vi sätta upp förtältet var det tänkt, men det duggar ute...får nog avvakta en stund. Packar väl några kartonger istället då....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0